Пловдивската фирма "Хъс", закупила терена на бившия завод "Полимери" в Девня, е платила 8 млн. лв. вместо договорените 15 млн. лева. Това заяви за информационния сайт varna24.bg областният управител на Варна Стоян Пасев, който не скри своите сериозни притеснения от създалата се ситуация.
При това положение с парите от продажбата на терена ще бъдат удовлетворени част от кредиторите, посочи Пасев. Сред ощетените е и Община Девня, която трябва да получи 2% от стойността на сделката.
Актуализация: По-късно кметът Свилен Шитов заяви, че фирма "Хъс" е превела всички средства по линия на покупко-продажбата и че финансовият интерес на индустриалната община ще бъде удовлетворен.
Актуализация: По-късно кметът Свилен Шитов заяви, че фирма "Хъс" е превела всички средства по линия на покупко-продажбата и че финансовият интерес на индустриалната община ще бъде удовлетворен.
Стоян Пасев, областен управител на Варна |
"Община Девня разчита на тази сделка, защото в местната хазна ще влязат 2% от стойността ѝ. Това са пари, които ще послужат за важни проекти. Нямам информация къде е останалата сума, която трябваше да бъде платена по договор", коментира областният управител, който уточни, че от понеделник, 5 юни, тече 15-дневният срок за въвеждане във владение на новия собственик на терена.
Иначе инвеститорът щял да строи завод за производство на метал от скрап и да осигури около 500 нови работни места. Новият собственик е избрал мястото заради добрата му локация и близост до пристанището, за да може да осъществява внос и износ на метал, допълни областният управител.
До края на годината се очаква тежките фракции ди- и трихлоретан, които се съхраняват на територията на "Полимери", да бъдат транспортирани за утилизация във френски завод, допълни Стоян Пасев. По думите му идната седмица се очаква Министерският съвет да вземе решение за отпускане на необходимите 12 млн. лева без ДДС за транспортирането и обезвреждането на опасните химикали, съдържащи цялата Менделеева таблица. Първоначално те ще бъдат извозени с камиони, след което ще бъдат прехвърлени във влакови цистерни, за да бъдат транспортирани до Франция.
"Проблемът е, че синдикът на завода разпродаде преди време 4 километра релси и сега няма как влакова композиция да стигне директно до завода. Затова ще се наложи да се ползва съвместен превоз", обясни Стоян Пасев.
Коментари
Публикуване на коментар
Спазвайте добрия тон, не отправяйте обиди и клевети, както и лични нападки, основани на завист и реваншизъм. Няма да се толерират коментари и публикации, насаждащи омраза, както и такива, засягащи достойнството на личности или групи хора на национална, етническа, расова, религиозна, възрастова, професионална (съсловна), сексуална и друга основа. Пишете грамотно и на кирилица (изключения за латиница се допускат само ако потребителят заяви, че няма техническа възможност да използва кирилица на своя компютър или смартфон). Не се допускат рекламни съобщения, обяви и коментари, които нямат допирни точки с темата, както и всякакъв вид спам. Ще бъде изтривано и всякакво съдържание, свързано с насилие, фанатизъм, порнография или в нарушение на общите правила за ползване на Blogger.